המסלול בו נמצא הקנאביס אינו חדש. עולם הבירה המלאכותית הוביל אותו ראשון, והפך פעולות קטנות ומעשיות ליצרנים יעילים מבלי לאבד את אופיים. הלקח אז, כמו עכשיו, היה שהתשוקה לבדה אינה מתקדמת.
הפריחה המוקדמת של בירה מלאכה לא הייתה רק תרבותית, היא הייתה מבצעית. מבשלות בירה כמו סיירה נבדה, בל’ס וניו בלגיה הגיעו לנקודה שבה הביקוש עלה על מה שצוותים קטנים ומערכות ידניות יכלו לייצר. הם אימצו קווי שימורים אוטומטיים, בקרות טמפרטורה מדויקות ותסיסים בעלי קיבולת גבוהה יותר, לא כדי להפוך לפחות “מלאכה”, אלא כדי לענות על הביקוש מבלי לוותר על זהותם.
יצרני קנאביס נמצאים באותו רגע היום. הכנת מוצר נהדר זה דבר אחד. לעשות את זה שוב ושוב בלי לחתוך פינות או לאבד את מה שעשה את זה מיוחד זה משהו אחר. ככל שמתחרים נכנסים לשוק והמחירים יורדים, אלו החברות שמבינות את העבודה היומיומית של ניהול העסק שבאמת מתקדמות.
למידה מהספר Craft Beer Playbook
לפני כעשר שנים, בירת מלאכה הייתה בעיקר דבר מעשי. אנשים רקחו אחרי שעות העבודה, מילאו בקבוקים ביד והסיעו אותם ברחבי העיר בניסיון להשיג מקום ברשימת הברזים. זו הייתה תשוקה ראשונה, תהליך שני. ואז הביקוש התפוצץ. הפייבוריטים המקומיים הפכו לשחקנים אזוריים כמעט בן לילה. כדי לעמוד בקצב, הם היו צריכים להתארגן על ידי מדידה יותר, לנחש פחות, ועדיין לשמור על התחושה בעבודת יד. זה לא היה קל, אבל אלה שניהלו את זה בנו את הבסיס לענף שאנחנו רואים עכשיו.
בירה קראפט באמת המריאה מ-2010 עד 2015, כשהמכירות טיפסו ביותר מ-75% למרות האיחוד הגדל. המותגים ששרדו לא היו בהכרח הכי רועשים או הכי טרנדיים. הם היו אלה שיכלו לספק מוצר נהדר בצורה מהימנה.
Firestone Walker הוא דוגמה אחת. כשהמכירות עלו, תלבושות כמו סיירה נבאדה ולגוניטאס נאלצו לחשוב מחדש איך הן פועלות. הם הוסיפו מערכות חליטה ובקבוקים אוטומטיות והחמירו את בקרת האיכות שלהם. שינויים אלה לא שינו את זהותה של הבירה. הם פשוט עזרו למבשלות להתנהל בצורה אמינה יותר ולהימנע מהעלויות הנלוות לטעויות והאטות.
הקנאביס הולך בדרך דומה. ככל שהשוק מתבגר, האתגר השתנה. זה כבר לא עניין של הוכחה שאתה יכול ליצור פרירול נהדר או תמצית נקייה. עמידות אמיתית מגיעה מהחזרה. כאשר חברה יכולה לשמור על אותם סטנדרטים בכל ריצה מבלי לאבד את התכונות שמייחדות את המוצר שלה, היא בנויה להחזיק מעמד.
גם מבשלי בירה מוקדמים נאלצו להתמודד עם טלאים של כללים. לכל מדינה היו חוקי אלכוהול שונים, ההיתרים המקומיים היו איטיים בהנפקת, והדרישות הפדרליות הוסיפו שכבה נוספת. מבשלות בירה קטנות רבות בילו זמן רב בטיפול בניירת כמעט כמו בבישול. מפעילי קנבוס וקנאביס מתמודדים כעת עם אי התאמה דומות: תקנות טלאים, תקני בטיחות מתפתחים ופיקוח לא אחיד. בשני הענפים, הבהירות הגיעה לאט, והחברות שבנו תהליכים ממושמעים מוקדם היו אלה שהוכנו בצורה הטובה ביותר לסטנדרטיזציה בסופו של דבר.
בכל פעם שלקוח קונה אכיל, ואפה או פרח, הוא מצפה לעקביות. זה אומר שהקמעונאים צריכים אספקה אמינה, והרגולטורים שמים עין על הבטיחות. הסיפור מאחורי המלאכה עדיין חשוב, אבל זה עובד רק אם הפעולות מתנהלות בצורה חלקה.
אוטומציה כאמצעי הגנה למלאכה
בייצור קנאביס, אוטומציה אינה עוסקת בהחלפת אנשים. מדובר במתן כלים לאנשים להגן על הסטנדרטים שלהם. מערך אוטומציה חזק לא מוריד מהמלאכה; זה משמר אותו.
כל זן מתנהג אחרת. לחות, צפיפות ותכולת טרפן יכולים כולם להשפיע על איך הפרח עובר במהלך הייצור. הגדרת האוטומציה הנכונה, בין אם מדובר במכונות קדם-גלול, כלי אריזה מדויקים או מצלמות הבודקות איכות, יכולה לקלוט את הפרטים הקטנים ולעשות אותם שוב ושוב. משימות שבעבר היו תלויות בזיכרון שריר או בשיפוט זהיר ניתנות כעת למדוד ולחזור על עצמו באופן עקבי. אומנות אמיתית בקנה מידה פירושה להפוך משהו יוצא דופן למשהו שניתן לחזור עליו.
תעשיות אחרות הוכיחו את המודל הזה. במזון ומשקאות, אוטומציה שומרת על טריות ועקביות של מוצרים. צוותי תרופות מסתמכים על מערכות מילוי מדויקות כדי לשמור על אחידות המוצרים. בייצור קנאביס, כלים דומים מוצגים בהדרגה, המסייעים למפעילים להפחית שגיאות ולשמור על איכות יציבה על פני אצוות.
בכל שנה, יותר מפעילים מבינים שעקביות היא לא האויב של האותנטיות; זה מה שמאפשר לאותנטיות לשרוד צמיחה. עם אוטומציה ותובנות טובות יותר לגבי נתונים, מותגים יכולים להגדיל את קנה המידה תוך שמירה על אותה חווית לקוח שזכתה במעקב אחריהם.
יעילות פוגשת סיפורים
כלים חדשים מאיצים את העניינים, אך אנשים עדיין עושים את ההבדל האמיתי. שחרור המפעילים ממשימות שחוזרות על עצמן נותן להם מקום לחקור דברים כמו פיתוח זנים חדשים, התאמת נוסחאות או מציאת אריזה שמספרת את הסיפור שלהם.
בבירה מלאכה, האוטומציה שחררה את המבשלות להתנסות יותר, לא פחות. אותו דבר יקרה עם קנאביס. סטנדרטיזציה של השגרה יוצרת מקום ליצירתיות בקצוות.
מתקני קנאביס שישקיעו בעתיד ישתמשו ברובוטיקה, טיפול טוב יותר בחומרים ומערכות מעקב חכמות יותר, אבל הם לא יאבדו את הטיפול המעשית שהתעשייה ידועה בו. המטרה היא לא מפעל קר וסטרילי; זהו חלל ייצור שעובד טוב יותר ומחזיק מעמד זמן רב יותר.
הדרך קדימה
חמש השנים הקרובות יציינו את התיעוש האמיתי של הקנאביס. אנחנו כבר רואים את ייצור הקנאביס מדביק את קצבי הייצור המתקדמים האחרים. כאשר רובוטיקה ומערכות ראייה לוקחות על עצמם את העבודה הכבדה או החוזרת על עצמה, המפעילים יכולים להתמקד במה שבאמת מניע ערך: זיקוק מוצרים, שיפור הבטיחות והגנה על עקביות המותג.
אבל האבולוציה האמיתית תהיה תרבותית. הצלחה לא תבוא מרדף אחר כל פיסת חומרה או תוכנה חדשה. זה יגיע משילוב טכנולוגיה מתוך מחשבה ושימוש בה ככלי יצירתי שמחזק את המשימה והזהות של החברה. מותגי הקנאביס המצליחים ביותר יתייחסו לאוטומציה ונתוני תהליכים לא כאל פונקציות במשרד, אלא כנכסים אסטרטגיים הבונים את אמון הצרכנים.
ראינו את הסיפור הזה בעבר בבירת מלאכה, קפה במנות קטנות ואפילו מוצרי קוסמטיקה בעבודת יד. כל אחד מהם מצא דרך להגדיל מבלי לאבד את מה שעשה אותם מיוחדים. קנאביס הולך לאותו כיוון, והמפעילים שממזגים תהליכים מוצקים עם שלמות מותג אמיתית יעצבו את המקום הבא.
במה מפעילים צריכים להתמקד כעת
עבור יצרנים השואפים לגדול בר קיימא, מספר תחומי מיקוד יכולים להפוך את קנה המידה לחלק וצפוי יותר:
- מפה את התהליך שלך. תסתכל מקרוב על איך המוצרים שלך נעים מההתחלה ועד הסוף. הבנת הזרימה מקלה בהרבה על הוספת אוטומציה היכן שהיא באמת עוזרת.
- התחל עם החזרה. בחר אוטומציה שפותרת נקודת כאב ברורה שחוזרת על עצמה: אריזה, הרכבה לפני גליל, תיוג או בדיקה. הרחב משם.
- השקיעו בנתונים. החלק החזק ביותר באוטומציה אינו החומרה; זה הנראות. מדדי ייצור יכולים לספק מידע על רכישה, כוח אדם ואפילו פיתוח מוצר.
- הגן על המלאכה. הטכנולוגיה צריכה לתמוך באיכות המוצר ובשלמותו, לא להפשיט את מה שמייחד אותו.
כאשר קנאביס עובר מייצור באצווה קטנה למשהו גדול יותר, המטרה היא לא לאבד את המגע האנושי. זה כדי לתמוך בזה כדי שזה יופיע באותה צורה בכל פעם. כאשר העבודה השגרתית מטופלת על ידי מערכות אמינות, אנשים יכולים לבזבז את האנרגיה שלהם בשיפור מוצרים ובניסיון רעיונות חדשים. החברות שנשענות לגישה זו יתנו את הטון למה שהלקוחות מצפים להם עכשיו ובעתיד.
Source link
#חשיש