Skip to content

כיצד ידוענים מגדירים מחדש את ענף המשקאות עם מגמות ללא אלכוהול

קבוצת האנשים חוגגת עם משקה

בשנים האחרונות חלה מעבר נפץ לעבר חיים מפוכחים ושתייה מודעת, עם יותר אנשים מתמיד מחפשים אלטרנטיבות לאלכוהול. הצמיחה הפורחת של השוק ללא אלכוהול, שכונה ‘נולו’, זכתה לתמיכה משמעותית מצד ידוענים בהוליווד.

מגמות מתפתחות ותנועות צוברות משיכה, ומובילות אנשים להעריך מחדש את מערכת היחסים שלהם עם אלכוהול ולתעדף את רווחתם. במאמר זה נסתכל על כמה מהסלבריטאים המובילים את המטען וכיצד הם הופכים את החיים ללא אלכוהול לנגישים יותר, נחשקים ומיינסטרים.

עליית החיים ללא אלכוהול

בתחילת שנות האלפיים, משקאות נטולי אלכוהול היו בשוק נישה קטן יותר. חנויות מוגבלות מכרו קומץ של 0% בחירות אלכוהול שחיקו בערך את הטעם של עמיתיהם האלכוהוליים.

כיום האפשרויות למשקאות שאינם אלכוהוליים גדלו באופן דרמטי. על פי מחקרי השוק, מגזר ה- No-and Alocoad נמוך ומוערך כיום ב -13 מיליארד דולר מדהימים ויספק צמיחה מצטברת של 4 מיליארד דולר עד 2028. עם יותר אופציות פרימיום מתמיד, שתיינים מודעים יכולים כעת לנסות יינות, בירות ורוחות נטולות אלכוהול.

ככל שהפיכחון הופך להיות מקובל יותר חברתית ואף נחגג, קהל רחב יותר מקבל השראה לנהל חיים נטולי אלכוהול. מעורבות שמות בעלי פרופיל גבוה והצמיחה הצפויה של הענף מצביעים על כך שהיא אינה מגמה; זה שינוי תרבותי שנמצא כאן כדי להישאר.

אילו ידוענים מושקעים במוצרים שאינם אלכוהוליים?

המעבר לעבר שתייה מודעת הוא תופס תאוצה. שמות ידוענים אינם רק תומכים באורח חיים מפוכח, אלא שהם גם נכנסים לאישור וייצור מוצרים נטולי אלכוהול.

בעזרת טווח ההגעה והמינוף של הפלטפורמות שלהם, הם עוזרים לעצב מחדש את התפיסות של פיכחון ולהעניק השראה לאנשים רבים יותר לחקור שתייה מודעת. להלן מבט מקרוב על כמה מדמויות המפתח המניעות את המשמרת הזו והמוצרים שהם מגבים.

בלה חדיד

בשנת 2018, בלה חדיד הקימה יחד את “אופוריהם של קרובי משפחה”, שורה של משקאות לא אלכוהוליים המקדמים בריאות ואיזון. היא שיתפה בראיונות כיצד מאבקים עם חרדה ושחיקה גרמו לה לחפש אפשרויות נטולות אלכוהול המשתלבות בחיי החברה שלה.

בלה הייתה קולנית בנוגע לבחירה שלה להפחית את צריכת האלכוהול שלה, ואמרה שזה היה טרנספורמטיבי לבריאותה הנפשית והגופנית. אופוריה של קרובי משפחה מתמקדת בסטוגנים ובנושאים במשקאות שמרגיעים את הנפש. הסנגור שלה עזר לנרמל אורח חיים ללא אלכוהול, במיוחד בקרב קהלים צעירים יותר שמטרתם לשתות פחות.

טום הולנד

הכוכב העולמי של ספיידרמן, טום הולנד, שיתף בגלוי את החלטתו לקחת הפסקה מאלכוהול. השקתו של Bero משנת 2024 עוזרת לדלג את ההתפכחות, והוא הצהיר את מחויבותו לקידום שתייה מודעת.

הוא הצהיר כיצד בבריטניה יש “תרבות שתייה ענקית” וכיצד הוא מתמודד עם מאבקים המשקפים במהלך ניסיון ינואר יבש של 2022. “אני לא חושב שהבנתי כמה בעיה גדולה הייתה לי בכל מה שקשור לאלכוהול עד שוויתרתי עליה,” אמר הולנד בראיון. BERO הופכת את האפשרויות הלא אלכוהוליות לנגישות ומושכות יותר עם מיתוג מוזהב אטרקטיבי ובחירה רחבה של טעמים.

לואיס המילטון

באוקטובר 2023, אלופת פורמולה 1 של שבע פעמים לואיס המילטון, בשיתוף עם מומחה אגבה איוואן סלדנה, הקים יחד את אלמבה, רוח האגבה הכחולה הכחולה הראשונה המזוקקת בעולם. המילטון נועד לספק משקה המשקף את הטעם המובהק של טקילה ללא תכולת האלכוהול.

Almave מיוצר באמצעות צמחי אגבה כחולים באיכות גבוהה. תהליך הייצור משקף את זה של טקילה עם הקטיף והריסוק של פיניאס אגבה. למותג יש כיום שני מוצרים, Almave Ambar התכוונה ללגום, ובלנקו, להיות מעורבב. הפופולריות של המותג משקפת דרישה הולכת וגוברת למשקאות פרמיה, שאינם אלכוהוליים.

בלייק לייבלי

בשנת 2021 השיקה בלייק לייבלי את “בטי באז”, שורה של מערבלים שאינם אלכוהוליים. היא הצהירה בראיון שהיא לא אוהבת את מה שעושה אלכוהול לגופה. היא המשיכה ואמרה שהיא עדיין בוחרת להיות “חלק מזה” על ידי נהנה מחלופות נטולות אלכוהול בזמן שחבריה שותים קוקטיילים.

למרות שלא שתה, היא הצהירה עד כמה היא מעריכה את הקשר החברתי שלה ונהנית להיות חלק מהאירוע בכך שיש לה אלטרנטיבות נטולות אלכוהול. המשקאות משווקים כדי להשלים רוחות ועם זאת טעימות מספיק כדי לעמוד לבד. בלייק כינה מיקסרים “הגיבורים שלא הושלמו” של קוקטיילים, ראויים לאהבה והכרה באותה מידה כמו האלכוהול שאיתו הם מזדווגים; מסר נהדר לאנשים המחפשים שתייה מודעת.

עד כמה הדורות הצעירים מעצבים מחדש את תרבות האוכל ושתייה

הבחירות באורח החיים של Gen Z (אמצע הקשישים עד 28) מניעים שינוי סיסמי בהרגלי האכילה והשתייה. בניגוד לדורות הקודמים, צעירים רבים אינם קשורים לרעיון שאלכוהול הוא חלק ברירת מחדל בחגיגה ורגיעה.

סקר שנערך לאחרונה מראה עד כמה יותר מרבע של בני 16 עד 24 בבריטניה נשארים “טטוטליים” ונמנעים לחלוטין מאלכוהול. רבים מהם רוצים לחבק את חברתיות ללא אלכוהול. מעורבות סלבריטאים בתנועה זו ממלאת תפקיד משמעותי בהנעת מגמה זו מכיוון שהם משקפים את אותן סדרי העדיפויות.

עם מידע בריאותי הממתין בקצות אצבעותיהם, נראה שג’נר Z מודע יותר להשפעתו של אלכוהול על בריאותם הנפשית ועל בריאותם הכללית. מחקרים מראים ש- Gen Z מעוניין יותר להיפתח בנושאי בריאות הנפש ולבקש טיפול או טיפול.

זה יכול להיות באמצעות טיפול ודיאלוג פתוח ש- Gen Z רואה בפיכחון דרך לנהל חרדה, לשפר את השינה ולבנות חוסן רגשי. ערכים אלה מהדהדים על ידי הסלבריטאים המעורבים בטרנדים נטולי אלכוהול שהם מעריצים.

מה זה אומר להתמכרות

עלייתם של מוצרים נטולי אלכוהול המפורסמים בסלבריטאים עוזרת ליצור תרבות בה מופחתת הסטיגמה של ההתמכרות. ידוענים יכולים לתת קול ציבורי לאנשים שעלולים להרגיש בלתי נשמעים כאשר הם מביעים את הרצון להפחית את צריכת האלכוהול.

עבור אנשים בהתאוששות, שיש להם אפשרויות איכותיות יותר ונטולות אלכוהול יכולות להפוך את מצבים חברתיים פחות מפחידים. עבור אנשים רבים הנלחמים בהתמכרות, שינוי והסרת הטריגרים של “אנשים, מקומות ודברים” זה לא קל. פגישה עם חבר בסביבה כמו פאב יכולה להפוך את האדם לסביר יותר להישנות. פשוט להיות סביב ריחות, צבעים ואפילו קולות משקפיים או פקקים מפוצצים יכולים ליצור דחפים לשתות כשהם נלחמים כדי להישאר מפוכחים.

ידוענים המעורבים ביצירת מוצרים נטולי אלכוהול מבינים כיצד תהילתם יכולה להשפיע על התפיסות הציבוריות ולעורר שיחות חדשות על התמכרות. אנו מקווים כי הסכמתם ממשיכה לעזור לדורות החדשים והוותיקים להרגיש בנוח להתרחק מאלכוהול ולמצוא חלופות.

קבלת עזרה בהתמכרות

אם אתה או מישהו שאתה מכיר נאבק בהתמכרות, אתה יודע שנשאר מפוכח יכול לפעמים להרגיש כמו אתגר בלתי עביר. קבלת תמיכה בזמן הנכון היא אינטגרלית לפיכחון ארוך טווח והימנעות מהישנות. אנו רוצים להרחיב את היד ולהיות שם בשבילך אם אתה זקוק לתמיכה מקצועית.

כאן ב- UKAT אנו מתמחים בהחלמה מוחלטת מהתמכרות לסמים ואלכוהול. צוות המומחים שלנו מספק תוכניות גמילה מקיפות המסייעות לך בכל שלב בתהליך ההתאוששות.

קבלת העזרה שלך או שאדם אהוב צריך היא רק שיחת טלפון. אל תהססו לפנות אלינו ולקחת את הצעד הראשון לעבר חיים בריאים יותר נטולי אלכוהול.

(לחץ כאן לצפייה בעבודות שהובאו)

  • אוקארו AO, Lachenmeier DW. הגדרת מוצרי אלכוהול NO ונמוכים (NOLO). חומרים מזינים. 2022 19 בספטמבר; 14 (18): 3873. doi: 10.3390/nu14183873. PMID: 36145249; PMCID: PMC9506306.
  • בואס, לורן. “שוק לא-נמוך בשווי 13 מיליארד דולר.” עסק הרוחות, 19 בדצמבר 2023, www.thespiritsbusiness.com/2023/12/no-and-low-market-worth-13bn/.
  • “צמיחה של 4 מיליארד דולר+ צפויה מקטגוריית ללא אלכוהול עד שנת 2028.” IWSR, 8 בינואר 2025, www.theiwsr.com/growth-of-4bn-expity-from-no- אלכוהול-קטגוריה- by-2028.
  • אנדראה Tóth-Mészáros A, et al. “ההשפעה של צמחים אדפוגניים על לחץ: סקירה שיטתית ומטא-אנליזה.” Journal of Foncommental Foods, Elsevier, 14 באוגוסט 2023, www.sciencedirect.com/science/article/pii/s1756464623002955.
  • Malík M, Tlustoš P. nootropics כמשפרים קוגניטיביים: סוגים, מינון ותופעות לוואי של תרופות חכמות. חומרים מזינים. 2022 17 באוגוסט; 14 (16): 3367. doi: 10.3390/nu14163367. PMID: 36014874; PMCID: PMC9415189.
  • “סקר שנערך לאחרונה מצא כי Gen Z הבריטי הולך ללא אלכוהול.” Ypulse, www.ypulse.com/newsfeed/2022/07/27/a-recent-survey-found-that-british-gen-z-are-ecing-booze-free/
  • “גורמים סוציו-דמוגרפיים של אוריינות בריאות דיגיטלית: סקירה שיטתית ומטא-אנליזה.” כתב העת הבינלאומי לאינפורמטיקה רפואית, Elsevier, 10 ביוני 2023, www.sciencedirect.com/science/article/pii/s1386505623001429?via%3dihub.
  • בתונה, סופי. “סביר להניח ש- Gen Z לדווח על חששות לבריאות הנפש.” צג על פסיכולוגיה, האיגוד הפסיכולוגי האמריקני, ינואר 2019, www.apa.org/monitor/2019/01/gen-z.
  • “למה לשנות אנשים, מקומות ודברים בהחלמה מוקדמת?” פסיכולוגיה היום, הוצאת Sussex, www.psychologytoday.com/intl/blog/understing-addiction/202106/why-change-people-places-and-things in-recovery

Source link

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

×
זריזי
AI Chatbot
היי! איך אני יכול לעזור לך?
אימות לקוחות @אימותלקוחות